Завдання Всеукраїнської учнівської олімпіади з астрономії ІІ етап (2011-2012 н.р.)
10-й клас
Теоретичний тур (40 балів)
- Чи можна спостерігати проходження Марса по диску Сонця? Меркурія? Поясніть рисунками. (6 балів)
- Підлетівши до незнайомої планети, космічний човен, вимкнувши двигуни, вийшов на колову орбіту, і космонавти приступили до попередніх досліджень. Як, використовуючи тільки годинник, вони можуть визначити середню густину речовини планети? (10 балів)
- Пасажир потяга бачить в одному вікні Венеру, а в протилежному - Місяць. В якій приблизно фазі знаходиться Місяць. Обґрунтуйте. (8 балів)
- Пролітаюча повз Землю комета має хвіст з кутовим розміром 0,50. Оцініть довжину хвоста комети у кілометрах, якщо вона знаходиться на відстані
1 а.о. від Землі. (8 балів)
- У 1798 році у франції 1 метр було встановлено як чверті довжини Паризького меридіану. Яку довжину мав би «місячний метр» визначений аналогічним способом на Місяці? Радіус Місяця 1700 км. (8 балів)
Експериментальний тур (10 балів)
- Які сузір’я у нашій півкулі вказують на північний полюс світу? (1 бал)
- В якому сузір’ї він розташований? Виконайте рисунок цих сузір’їв для нашої місцевості. (2 бала)
- Чи зміниться розташування цих сузір’їв через 6-8 год.? Відповідь обґрунтуйте. Виконайте рисунок. (2 бала)
- Як буде змінюватись розташування цих сузір’їв для спостерігача, який рухатиметься в напрямку північного полюсу Землі? Відповідь пояснити. (2,5 бала)
- Яку інформацію можете отримати при спостереженні північного полюсу світу. Яке обладнання необхідне для цього. Відповідь пояснити. (2,5 бала)
На виконання роботи відводиться 3 год.
Оцінювання завдань:
теоретичний тур – 40 балів (1 – 6 балів; 2 – 10 балів; 3 – 8 балів; 4 – 8 балів; 5- 8 балів)
експериментальний тур – 10 балів.
Загальний бал – 50.
11-й клас
Теоретичний тур (40 балів)
- Чи можна спостерігати проходження Марса по диску Сонця? Меркурія? Поясніть рисунками.(6 балів)
- Підлетівши до незнайомої планети, космічний човен, вимкнувши двигуни, вийшов на колову орбіту, і космонавти приступили до попередніх досліджень. Як, використовуючи тільки годинник, вони можуть визначити середню густину речовини планети? (8 балів)
- Пасажир потяга бачить в одному вікні Венеру, а в протилежному - Місяць. В якій приблизно фазі знаходиться Місяць. Обґрунтуйте. (8 балів)
- Пролітаюча повз Землю комета має хвіст з кутовим розміром 0,50. Оцініть довжину хвоста комети у кілометрах, якщо вона знаходиться на відстані 1 а.о. від Землі. (8 балів)
- Різниця зоряних величин двох зір, що мають однакову світність становить 5m. У скільки разів одна зоря знаходиться далі від другої. (10 балів)
Експериментальний тур (10 балів)
- Які сузір’я у нашій півкулі вказують на північний полюс світу? (1 бал)
- В якому сузір’ї він розташований? Виконайте рисунок цих сузір’їв для нашої місцевості. (2 бала)
- Чи зміниться розташування цих сузір’їв через 6-8 год.? Відповідь обґрунтуйте. Виконайте рисунок. (2 бала)
- Як буде змінюватись розташування цих сузір’їв для спостерігача, який рухатиметься в напрямку північного полюсу Землі? Відповідь пояснити. (2,5 бала)
- Яку інформацію можете отримати при спостереженні північного полюсу світу. Яке обладнання необхідне для цього. Відповідь пояснити. (2,5 бала)
На виконання роботи відводиться 3 год.
Оцінювання завдань:
теоретичний тур – 40 балів (1 – 6 балів; 2 – 8 балів; 3 – 8 балів; 4 – 8 балів; 5- 10 балів)
експериментальний тур – 10 балів.
Загальний бал – 50.
|